Termin: 20–22 października 2015
Godzina: od 9:00 do 16:00
Koszt: 880 zł
Adres: Rynek Starego Miasta 29/31 (budynek Instytutu Historii PAN, sala Kościuszki), Warszawa
Warsztaty tłumaczone konsekutywne
Organizator: Polski Instytut Montessori
Prowadząc szkołę Montessori, podejmujemy się zadania trudnego, czasochłonnego, wymagającego wiedzy praktycznej jak i teoretycznej. Przychodzimy do pracy rano i przebywamy w niej do późna. Tworzymy i przekazujemy wizję, opartą na odpowiednich zasadach, nadzorujemy szkolenia rodziców, zapewniamy zarządzanie placówką i jej utrzymanie, planujemy udoskonalenia, a jednocześnie z empatią wspieramy nasz personel i nasze rodziny.
Przy tym musimy być pokorni. Wiemy, że by wdrożyć naszą wizję i skutecznie prowadzić interesy placówki, potrzebne jest zaangażowanie całej społeczności, skupionej wokół niej.
Musimy stanowić wzór. W końcu przedstawiamy sedno wartości montessoriańskich i pracujemy, by zdobyć szacunek. Musimy efektywnie słuchać. Z przyjemnością podejmujemy się rozwiązywania problemów, a także przekazujemy nasze decyzje, w tym te trudne. Zakładamy profesjonalną społeczność edukacyjną i zapewniamy jej warunki do funkcjonowania. Przejmujemy odpowiedzialność za innych i egzekwujemy trzymanie się wytycznych. Ale musimy się też przyznawać do błędów i dostosowywać do innych1.
Jednak przede wszystkim nieustająco się uczymy. Bo jakże inaczej byśmy wiedzieli, że robimy wszystko prawidłowo? Oto program, w którym prezentuję najlepsze metody praktyczne, by wszystko szło dobrze:
Informacje o prowadzącym warsztaty:
Dr Paul Epstein pracuje jako administrator, nauczyciel, badacz, konsultant, międzynarodowy wykładowca i autor w dziedzinie edukacji Montessori. Zdobył doświadczenie w zarządzaniu, będąc dyrektorem szkoły, kierując programami kształcenia nauczycieli, koordynując program nauczania w publicznych szkołach profilowanych. Był nauczycielem Montessori na wszystkich poziomach edukacji: przedszkolnym, podstawowym, średnim i wyższym. Jego ostatnia publikacja to: An Observer’s Notebook: Learning from Children with the Observation C.O.R.E. (wydanie polskie: Z notatek pedagoga Montessori. Poradnik, Kraków 2014). Jest także współautorem The Montessori Way (Droga Montessori) – kompleksowej pracy o metodzie Montessori.
1 D. Meador, What makes a school administrator an effective leader?, http://teaching.about.com/od/admin/a/What-Makes-A-School-Administrator-An-Effective-School-Leader.htm (dostęp: 16.08.2015).
Polski Instytut Montessori
Lwowska 11/3
00-660 Warszawa
Adres do korespondencji
Ośrodek Szkoleniowy PIM:
ul.Cybernetyki 13
02- 677 Warszawa
Dane rejestrowe
NIP: 5291752798
REGON: 141521190
Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych – 2.14/00260/2022
Numer konta
05 1090 1056 0000 0001 0976 5349
Kontakt
📧 sekretariat.pim@montessori.info.pl 📱+ 48 723 555 502 (godz. 9-13)
📧 instytut.montessori@gmail.com 📱 +48 667 879 300 (godz. 9-17)