Polski Instytut Montessori
2015 Prowadzenie przedszkola/szkoły Montessori Szkolenie tak dla dyrektorów jak i dla nauczycieli placówek państwowych i niepublicznych
Zapisy w ramach programu
2015 Prowadzenie przedszkola/szkoły Montessori Szkolenie tak dla dyrektorów jak i dla nauczycieli placówek państwowych i niepublicznych
Na kurs
Formularz rejestracyjny

Dane uczestnika (* pola wymagane)
Proszę wpisać imię.
Proszę wpisać nazwisko.
Proszę wpisać numer telefonu.
Proszę wpisać adres email.
Proszę wpisać ulice.
Proszę wpisać numer domu.
Proszę wpisać kod pocztowy.
Proszę wpisać miasto lub miejscowość.
Proszę wpisać doświadczenie z dziećmi.

Dane do faktury


Proszę wpisać nazwę firmy.
Proszę wpisać imię.
Proszę wpisać nazwisko.
Proszę wpisać adres email.
Proszę wpisać numer telefonu.
Proszę wpisać adres.
Proszę wpisać numer domu.
Proszę wpisać kod pocztowy.
Proszę wpisać miasto lub miejscowość.
Proszę wpisać nip.
Informacja prawna

Ochrona antyspamowa

79J0N0
Błądny kod

Termin: 20–22 października 2015

Godzina: od 9:00 do 16:00

Koszt: 880 zł

Adres: Rynek Starego Miasta 29/31 (budynek Instytutu Historii PAN, sala Kościuszki), Warszawa

Warsztaty tłumaczone konsekutywne

Organizator: Polski Instytut Montessori

Prowadząc szkołę Montessori, podejmujemy się zadania trudnego, czasochłonnego, wymagającego wiedzy praktycznej jak i teoretycznej. Przychodzimy do pracy rano i przebywamy w niej do późna. Tworzymy i przekazujemy wizję, opartą na odpowiednich zasadach, nadzorujemy szkolenia rodziców, zapewniamy zarządzanie placówką i jej utrzymanie, planujemy udoskonalenia, a jednocześnie z empatią wspieramy nasz personel i nasze rodziny.

Przy tym musimy być pokorni. Wiemy, że by wdrożyć naszą wizję i skutecznie prowadzić interesy placówki, potrzebne jest zaangażowanie całej społeczności, skupionej wokół niej.

Musimy stanowić wzór. W końcu przedstawiamy sedno wartości montessoriańskich i pracujemy, by zdobyć szacunek. Musimy efektywnie słuchać. Z przyjemnością podejmujemy się rozwiązywania problemów, a także przekazujemy nasze decyzje, w tym te trudne. Zakładamy profesjonalną społeczność edukacyjną i zapewniamy jej warunki do funkcjonowania. Przejmujemy odpowiedzialność za innych i egzekwujemy trzymanie się wytycznych. Ale musimy się też przyznawać do błędów i dostosowywać do innych1.

Jednak przede wszystkim nieustająco się uczymy. Bo jakże inaczej byśmy wiedzieli, że robimy wszystko prawidłowo? Oto program, w którym prezentuję najlepsze metody praktyczne, by wszystko szło dobrze:

  1. Hurra! Co nam się naprawdę udaje?
  2. Ocena stosowanych praktyk. Skąd mam wiedzieć, że są skuteczne?
  3. Stawianie czoła problemom, podejmowanie trudnych decyzji, ocenianie możliwości. Co sprawia, że te kwestie stają się pilne?
  4. Rozwijanie wizji, podstawowych wartości i siły – do czego powinniśmy dążyć?
  5. Wyzwania i codzienna praca – jak powinieneś:
    • uświadamiać społeczności, co oznacza bycie szkołą montessoriańską;
    • angażować i utrzymać w placówce rodziców i dzieci;
    • zagwarantować, by twoja szkoła była prawdziwie montessoriańska;
    • wprowadzać spójny program nauczania Montessori;
    • oceniać naukę i rozwój uczniów i przekazywać im informacje na ten temat;
    • kierować się podstawowymi wartościami montessoriańskimi w podejmowaniu decyzji;
    • zarządzać nauczycielami, personelem, rodzicami i dziećmi i przejmować za nich odpowiedzialność;
    • rozwiązywać typowe problemy i podejmować trudne decyzje;
    • ulepszać szkolne środowisko;
    • opiekować się nauczycielami i personelem i pobudzać ich do rozwoju zawodowego;
    • zaangażować się w odświeżenie własnych umiejętności zawodowych i rozwój osobisty.

Informacje o prowadzącym warsztaty:

Dr Paul Epstein pracuje jako administrator, nauczyciel, badacz, konsultant, międzynarodowy wykładowca i autor w dziedzinie edukacji Montessori. Zdobył doświadczenie w zarządzaniu, będąc dyrektorem szkoły, kierując programami kształcenia nauczycieli, koordynując program nauczania w publicznych szkołach profilowanych. Był nauczycielem Montessori na wszystkich poziomach edukacji: przedszkolnym, podstawowym, średnim i wyższym. Jego ostatnia publikacja to: An Observer’s Notebook: Learning from Children with the Observation C.O.R.E. (wydanie polskie: Z notatek pedagoga Montessori. Poradnik, Kraków 2014). Jest także współautorem The Montessori Way (Droga Montessori) – kompleksowej pracy o metodzie Montessori.

1 D. Meador, What makes a school administrator an effective leader?, http://teaching.about.com/od/admin/a/What-Makes-A-School-Administrator-An-Effective-School-Leader.htm (dostęp: 16.08.2015).

Warsztaty zarejestrowane z możliwością odsłuchania

Warsztaty zrealizowane stacjonarnie przez Polski Instytut Montessori

Kontakt

Polski Instytut Montessori

Lwowska 11/3

00-660 Warszawa

 

Adres do korespondencji

Ośrodek Szkoleniowy PIM:

ul.Cybernetyki 13

02- 677 Warszawa

 

Dane rejestrowe

NIP: 5291752798

 

REGON: 141521190

Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych – 2.14/00260/2022

Numer konta

05 1090 1056 0000 0001 0976 5349

Kontakt

📧 sekretariat.pim@montessori.info.pl 📱+ 48 723 555 502 (godz. 9-13)

📧 instytut.montessori@gmail.com 📱 +48 667 879 300 (godz. 9-17)

Formularz kontaktowy
Pole zostało prawidłowo wypełnione!
Proszę wprowadzić imię i nazwisko!
Pole zostało prawidłowo wypełnione!
Proszę wprowadzić numer telefonu!
Pole zostało prawidłowo wypełnione!
Proszę wprowadzić adres e-mail!
Pole zostało prawidłowo wypełnione!
Proszę wprowadzić treść wiadomośći!
Pole zostało zaznaczone!
Pole wymagane!
79410
Kod prawidłowy!
Pole wymagane!