Opis programu kursu Wczesnej Edukacji Montessori . 2.5-6 lat

Filozofia i teoria nauczania Montessori. Tematyka obejmuje historyczny zarys metody i ruchu Montessori oraz filozofi─Ö absorbuj─ůcego umys┼éu, okresy szczeg├│lnej wra┼╝liwo┼Ťci, logiczny umys┼é matematyczny, a tak┼╝e duchowy i moralny rozw├│j dziecka. Kurs bada ponadto, w jaki spos├│b tematy te odnosz─ů si─Ö do dzieci, materia┼é├│w dydaktycznych, roli nauczyciela i przygotowanego otoczenia grupy.

┼╗ycie praktyczne. ─ćwiczenia ┼╝ycia codziennego tworz─ů fundament do dalszej nauki dziecka w klasie. Program obejmuje: lekcje ciszy, prezentacj─Ö i przygotowanie wielu ─çwicze┼ä dnia codziennego podzielonych na dzia┼éy: ma┼éa motoryka, samoobs┼éuga, dbanie o otoczenie, przygotowanie jedzenia oraz grzeczno┼Ť─ç i dobre wychowanie. Uczestnicy dowiedz─ů si─Ö tak┼╝e, jak analizowa─ç rozw├│j samodzielno┼Ťci dzieci, kt├│ra pojawia si─Ö w efekcie stosowania powy┼╝szych ─çwicze┼ä.

Sensoryka. W trakcie tego przedmiotu uczestnicy naucz─ů si─Ö stosowania s┼éynnych materia┼é├│w dr Marii Montessori przystosowanych do rozwoju zmys┼é├│w. Zrozumienie zasad u┼╝ywania tych materia┼é├│w pozwala na pe┼éne wprowadzenie dziecka w otaczaj─ůcy ich ┼Ťwiat i umo┼╝liwia mu optymalny rozw├│j. Przedstawiane materia┼éu b─Öd─ů dotyczy┼éy: rozmiaru, koloru, kszta┼étu, dotyku, d┼║wi─Öku, zapachu i smaku. Uczestnicy naucz─ů si─Ö tak┼╝e, jak stosowa─ç lekcj─Ö tr├│jstopniow─ů jako narz─Ödzie diagnostyczne i metod─Ö ucznia nowych abstrakcyjnych i nieabstrakcyjnych poj─Ö─ç.

Edukacja j─Özykowa. Tematyka tego przedmiotu obejmuje ekspresj─Ö werbaln─ů, rozw├│j i wzbogacanie s┼éownictwa i literatur─Ö, nauk─Ö pisania i czytania oraz wprowadzenie do gramatyki. Szkolenie obejmuje wprowadzanie materia┼éu oraz budow─Ö w┼éasnych materia┼é├│w.
Program jest dostosowany do polskiej podstawy programowej nawet do trzeciej klasy szko┼éy podstawowej. R├│┼╝norodno┼Ť─ç wprowadzanego materia┼éu pozwala na prac─Ö z dzieckiem potrzebuj─ůcym wsparcia, jak i z dzieckiem ucz─ůcym si─Ö z ┼éatwo┼Ťci─ů. Du┼╝a cz─Ö┼Ť─ç programu jest po┼Ťwi─Öcona na bardzo systematyczn─ů i uporz─ůdkowan─ů nauk─Ö pisania pi─Öknym pismem p─Ötelkowym, kt├│r─ů to umiej─Ötno┼Ť─ç wi─Ökszo┼Ť─ç dzieci zachowuje na kolejne lata.

Edukacja matematyczna. Zaj─Öcia z matematyki zaczynaj─ů si─Ö od przedstawienia filozofii ÔÇ×matematycznego umys┼éuÔÇŁ. Tematy zaj─Ö─ç obejmuj─ů liczby od 0 do 9999, ich zapis, liczenie linearne, cztery dzia┼éania matematyczne i zapami─Ötywanie praw matematycznych. Uczestnicy naucz─ů si─Ö prezentowa─ç materia┼éy matematyczne i obserwowa─ç rozw├│j dzieci pozwalaj─ůcy na przyswojenie abstrakcyjnych poj─Ö─ç matematycznych. Ten dzia┼é mo┼╝e zachwyci─ç i porwa─ç ka┼╝dego. Prostota materia┼éu przy odpowiednim prezentowaniu prowadzi dziecko do doskona┼éego zrozumienia matematyki. Tylko dobrze przygotowany doros┼éy jest zdolny odkry─ç i zaszczepi─ç w dziecku mi┼éo┼Ť─ç do matematyki na ca┼ée ┼╝ycie.

Kultura/edukacja kosmiczna. Przedmiot obejmuje pomoce dydaktyczne maj─ůce na celu rozw├│j poczucia przestrzeni geograficznej i czasu historycznego u ma┼éych dzieci, a tak┼╝e ┼Ťwiadomo┼Ťci wielokulturowo┼Ťci ┼Ťwiata oraz eksplorowania obszar├│w nauk przyrodniczych i fizycznych. Drugim celem zaj─Ö─ç z kultury jest towarzyszenie dzieciom w rozwijaniu postawy pe┼énej szacunku wobec wszystkiego otaczaj─ůcego ich ┼Ťwiata, tak zwierz─ůt i ro┼Ťlin jak i tolerancje dla innych ludzi i ch─Ö─ç ich poznania. Dzia┼é ten pozwala na szeroko rozumian─ů kreatywno┼Ť─ç tak doros┼éych jak i dzieci.

Prowadzenie grupy. Program szkolenia przybli┼╝a projektowanie przygotowywanego otoczenia, rozk┼éad dnia, prac─Ö z now─ů grup─ů, posi┼éki, spraw─Ö odpoczynku, strategie lekcyjne, ewaluacj─Ö, pozytywn─ů dyscyplin─Ö, efektywn─ů komunikacj─Ö i rozwi─ůzywanie problem├│w. Szkolenie omawia tak┼╝e niezb─Ödn─ů dla ka┼╝dej wzorcowej plac├│wki spraw─Ö zaanga┼╝owanie/edukacj─Ö rodzic├│w.

Obserwacja. Program szkolenia wprowadza uczestnika do pe┼énej namys┼éu praktyki codziennych obserwacji i prowadzenia jej zapis├│w. Bycie otwartym na obserwacje i to, czego ucz─ů, to dwa podstawowe aspekty metody Montessori. To w┼éa┼Ťnie obserwacja wyr├│┼╝nia Montessori od innych metod pracy z dzie─çmi.

Psychologia rozwojowa. Szkolenie obejmuje pierwsze odkrycia dr Marii Montessori ze uwzgl─Ödnieniem wsp├│┼éczesnymi badaniami naukowych. Tematyka obejmuje przegl─ůd teorii i ich wp┼éyw na codzienn─ů praktyk─Ö, stadi├│w rozwoju cz┼éowieka, w┼é─ůczaj─ůc w to rozw├│j fizyczny, poznawczy, emocjonalny i spo┼éeczny. Szkolenie porusza tak┼╝e zagadnienia dynamiki rodziny oraz temat dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Muzyka i ruch. Program nauczania muzyki obejmuje ─çwiczenia w treningu s┼éuchowym, teorii muzyki, komponowaniu. Uczestnicy naucz─ů si─Ö w trakcie kursu ┼é─ůczy─ç ─çwiczenia muzyczne z kreatywn─ů ekspresj─ů ruchow─ů.

Sztuka. Program nauczania sztuki prezentuje techniki promuj─ůce ekspresj─Ö tw├│rcz─ů. Zaj─Öcia ze sztuki dla grupy dzieci i indywidualne, projektowanie i przygotowywanie otoczenia plastycznego oraz budowanie uznania dla sztuki s─ů g┼é├│wnymi punktami tego kursu.

Kontakt

Adres

Polski Instytut Montessori Sp. z o.o. sp.k.
Lwowska 11 lok. 3
00-660 Warszawa

Dane rejestrowe

NIP: 7010691009
KRS: 0000678363

Numer konta

61 1090 1883 0000 0001 3472 7330
Santander Bank Polska S.A.

Formularz kontaktowy