Tel.: 667-87-93-00
O instytucie

Witamy w Polskim Instytucie Montessori! 

Nigdy wcześniej potrzeba pełnego i całościowego nauczania małych dzieci nie była tak wielka. Od ponad 100 lat nauczyciele studiują i stosują w praktyce metody nauczania Montessori. Polski Instytut Montessori jest częścią tej wspaniałej tradycji i oferuje program szkolenia Montessori dla nauczycieli dzieci od 18 miesiąca życia do 12 roku życia.
Polski Instytut Montessori powstał w 2008 roku w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na kursy dla nauczycieli montessoriańskich w Polsce. Od samego początku naszym celem jest kształcenie nauczycieli i asystentów według najlepszych światowych wzorców. Chcemy również wspierać wszystkich, których interesuje metoda Montessori - studentów pedagogiki, rodziców edukacji domowej, specjalistów, terapeutów.

Nowym i już istniejącym placówkom montessoriańskim proponujemy indywidualne konsultacje, a dla wszystkich zainteresowanych pedagogiką Montessori regularnie organizujemy warsztaty tematyczne.

Polski Instytut Montessori jest członkiem International Montessori Council, co gwarantuje, że spełniamy najwyższe międzynarodowe standardy w edukacji nauczycieli Montessori. 

Charakterystyka Polskiego Instytutu Montessori

  • Uważamy kształcenie nauczycieli Montessori za doświadczenie transformacyjne. Nauka postrzegania i rozumienia dzieci w nowy sposób wiąże się z zapewnieniem przyszłemu nauczycielowi wsparcia trenera, opiekuna praktyk w trakcie pełnego wyzwań roku nauki.
  • Nasi instruktorzy mają bogate doświadczenie tak w szkoleniu dorosłych, jak i w pracy z dziećmi w placówkach Montessori.  
  • Nasz program szkoleniowy, który opiera się na odkrywaniu świata dziecka, jest wyzwaniem do zdefiniowania swojej roli jako przewodnika małego dziecka.
  • Wierzymy, że uczenie się to proces aktywny. Program szkoleniowy skonstruowany jest na zasadzie logicznego prezentowania pojęć i zdobywania wiedzy poprzez własne doświadczenia. 
  • Uczenie się dorosłych obejmuje ciekawość, twórczość, niezależność, jasność i precyzyjność oraz dociekliwość myślenia, tolerancję niejednoznaczności, rozwiązywanie problemów, umiejętność zarządzania czasem i źródłami oraz ciężką pracę. Co zrozumiałe, są to jednocześnie niektóre z cech wyróżniających nauczycieli Montessori. 
  • Wierzymy także, że mistrzostwo wymaga praktyki i powtarzania. Korzystając z albumów (poradników programu nauczania) i pracując z instruktorami, słuchacze nauczą się pracować z dziećmi, używając materiałów dydaktycznych dr Montessori. Naszym celem jest przygotowanie przyszłych nauczycielami Montessori do uważnego obserwowania dzieci i do prawidłowego przygotowywania otoczenia dziecka, precyzyjnego i starannego używania materiałów, a także do rozpoznawania konkretnych potrzeb edukacyjnych dziecka i odpowiadania na nie, w tym na style uczenia się, potrzeby emocjonalne i społeczne. 
  • Z powagą traktujemy montessoriańską wizję nauki o duchowej edukacji. Zachęcamy przyszłych nauczycieli Montessori do śledzenia współczesnych badań. Zapraszamy do nieustannej analizy zarówno teorii, jak również praktyki montessoriańskiej za pomocą metod autorefleksyjnych. 

Kodeks Etyczny
Pracownicy Polskiego Instytutu Montessori postępują w sprawach zawodowych w sposób odzwierciedlający nasz szacunek do siebie nawzajem i do dzieci, którym służymy. Uczynimy, co w naszej mocy, i wykorzystamy wszystkie nasze zdolności, aby chronić prawo każdego dziecka do wolności i rozwijania swojego pełnego potencjału. Będziemy także traktować wszystkich dorosłych studentów i pracowników z takim samym szacunkiem i w zgodzie z tymi samymi zasadami, których przestrzegamy wobec dzieci w montessoriańskich klasach przedszkolnych i szkolnych.

Dr Maria Montessori (1870-1952)

Maria Montessori była osobą wyprzedzającą swoją epokę. Urodziła się w roku 1870 w Chiaravalle, we Włoszech, w wykształconej acz niezamożnej rodzinie z klasy średniej. Dorastała w środowisku uważanym za bardzo konserwatywne w sprawach dotyczących kobiet. Pomimo znacznego sprzeciwu ojca i nauczycieli, rozpoczęła i kontynuowała karierę naukową i została pierwszą kobietą-lekarzem we Włoszech.

Szkolenie i edukacja
Wybierz program aby dowiedzieć się więcej lub dokonać rejestracji

Studia podyplomowe

Montessori dla Najmłodszych

Program przedszkolny (2,5-6)

The pre-school program

Program wczesnoszkolny
(1-3)

Program szkolny
(4-6)

Program gimnazjalny

Program wakacyjny
Newsletter
Najnowsze informacje o Instytucie
Kalendarze
Terminarz spotkań wszystkich programów
Kontakt z nami
Prześlij zapytanie lub podziel się swoją opinią

Kalendarze
Terminarz spotkań wszystkich programów

Kontakt z nami
Prześlij zapytanie lub podziel się swoją opinią
Polski Instytut Montessori - wszelkie prawa zastrzeżone
ul. Mozarta 4, 02-736 Warszawa
Tel.: 667 87 93 00
Projekt i wykonanie: InforpolNET


Tel.: 667-87-93-00

O instytucie

Witamy w Polskim Instytucie Montessori! 

Nigdy wcześniej potrzeba pełnego i całościowego nauczania małych dzieci nie była tak wielka. Od ponad 100 lat nauczyciele studiują i stosują w praktyce metody nauczania Montessori. Polski Instytut Montessori jest częścią tej wspaniałej tradycji i oferuje program szkolenia Montessori dla nauczycieli dzieci od 18 miesiąca życia do 12 roku życia.
Polski Instytut Montessori powstał w 2008 roku w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na kursy dla nauczycieli montessoriańskich w Polsce. Od samego początku naszym celem jest kształcenie nauczycieli i asystentów według najlepszych światowych wzorców. Chcemy również wspierać wszystkich, których interesuje metoda Montessori - studentów pedagogiki, rodziców edukacji domowej, specjalistów, terapeutów.

Nowym i już istniejącym placówkom montessoriańskim proponujemy indywidualne konsultacje, a dla wszystkich zainteresowanych pedagogiką Montessori regularnie organizujemy warsztaty tematyczne.

Polski Instytut Montessori jest członkiem International Montessori Council, co gwarantuje, że spełniamy najwyższe międzynarodowe standardy w edukacji nauczycieli Montessori. 

Charakterystyka Polskiego Instytutu Montessori

  • Uważamy kształcenie nauczycieli Montessori za doświadczenie transformacyjne. Nauka postrzegania i rozumienia dzieci w nowy sposób wiąże się z zapewnieniem przyszłemu nauczycielowi wsparcia trenera, opiekuna praktyk w trakcie pełnego wyzwań roku nauki.
  • Nasi instruktorzy mają bogate doświadczenie tak w szkoleniu dorosłych, jak i w pracy z dziećmi w placówkach Montessori.  
  • Nasz program szkoleniowy, który opiera się na odkrywaniu świata dziecka, jest wyzwaniem do zdefiniowania swojej roli jako przewodnika małego dziecka.
  • Wierzymy, że uczenie się to proces aktywny. Program szkoleniowy skonstruowany jest na zasadzie logicznego prezentowania pojęć i zdobywania wiedzy poprzez własne doświadczenia. 
  • Uczenie się dorosłych obejmuje ciekawość, twórczość, niezależność, jasność i precyzyjność oraz dociekliwość myślenia, tolerancję niejednoznaczności, rozwiązywanie problemów, umiejętność zarządzania czasem i źródłami oraz ciężką pracę. Co zrozumiałe, są to jednocześnie niektóre z cech wyróżniających nauczycieli Montessori. 
  • Wierzymy także, że mistrzostwo wymaga praktyki i powtarzania. Korzystając z albumów (poradników programu nauczania) i pracując z instruktorami, słuchacze nauczą się pracować z dziećmi, używając materiałów dydaktycznych dr Montessori. Naszym celem jest przygotowanie przyszłych nauczycielami Montessori do uważnego obserwowania dzieci i do prawidłowego przygotowywania otoczenia dziecka, precyzyjnego i starannego używania materiałów, a także do rozpoznawania konkretnych potrzeb edukacyjnych dziecka i odpowiadania na nie, w tym na style uczenia się, potrzeby emocjonalne i społeczne. 
  • Z powagą traktujemy montessoriańską wizję nauki o duchowej edukacji. Zachęcamy przyszłych nauczycieli Montessori do śledzenia współczesnych badań. Zapraszamy do nieustannej analizy zarówno teorii, jak również praktyki montessoriańskiej za pomocą metod autorefleksyjnych. 

Kodeks Etyczny
Pracownicy Polskiego Instytutu Montessori postępują w sprawach zawodowych w sposób odzwierciedlający nasz szacunek do siebie nawzajem i do dzieci, którym służymy. Uczynimy, co w naszej mocy, i wykorzystamy wszystkie nasze zdolności, aby chronić prawo każdego dziecka do wolności i rozwijania swojego pełnego potencjału. Będziemy także traktować wszystkich dorosłych studentów i pracowników z takim samym szacunkiem i w zgodzie z tymi samymi zasadami, których przestrzegamy wobec dzieci w montessoriańskich klasach przedszkolnych i szkolnych.

Dr Maria Montessori (1870-1952)

Maria Montessori była osobą wyprzedzającą swoją epokę. Urodziła się w roku 1870 w Chiaravalle, we Włoszech, w wykształconej acz niezamożnej rodzinie z klasy średniej. Dorastała w środowisku uważanym za bardzo konserwatywne w sprawach dotyczących kobiet. Pomimo znacznego sprzeciwu ojca i nauczycieli, rozpoczęła i kontynuowała karierę naukową i została pierwszą kobietą-lekarzem we Włoszech.

Edukacja

















Newsletter
Najnowsze informacje o Instytucie
Kalendarze
Terminarz spotkań wszystkich programów
Kontakt z nami
Prześlij zapytanie lub podziel się swoją opinią

Kalendarze
Terminarz spotkań wszystkich programów

Kontakt z nami
Prześlij zapytanie lub podziel się swoją opinią

Polski Instytut Montessori - wszelkie prawa zastrzeżone
ul. Mozarta 4, 02-736 Warszawa
Tel.: 667 87 93 00
Projekt i wykonanie: InforpolNET