2015 Prowadzenie przedszkola/szkoły Montessori Szkolenie tak dla dyrektorów jak i dla nauczycieli placówek państwowych i niepublicznych
Zapisy w ramach programu
2015 Prowadzenie przedszkola/szkoły Montessori Szkolenie tak dla dyrektorów jak i dla nauczycieli placówek państwowych i niepublicznych
Na kurs
Formularz rejestracyjny

* pola wymagane


Informacja prawna

Ochrona antyspamowa

CAPTCHA

Termin:┬á20ÔÇô22 pa┼║dziernika 2015

Godzina: od 9:00 do 16:00

Koszt: 880 zł

Adres:┬áRynek Starego Miasta 29/31 (budynek Instytutu Historii PAN, sala Ko┼Ťciuszki), Warszawa

Warsztaty tłumaczone konsekutywne

Organizator: Polski Instytut Montessori

 

Prowadz─ůc szko┼é─Ö Montessori, podejmujemy si─Ö zadania trudnego, czasoch┼éonnego, wymagaj─ůcego wiedzy praktycznej jak i teoretycznej. Przychodzimy do pracy rano i┬áprzebywamy w niej do p├│┼║na. Tworzymy i przekazujemy wizj─Ö, opart─ů na odpowiednich zasadach, nadzorujemy szkolenia rodzic├│w, zapewniamy zarz─ůdzanie plac├│wk─ů i jej utrzymanie, planujemy udoskonalenia, a jednocze┼Ťnie z empati─ů wspieramy nasz personel i nasze rodziny.

Przy tym musimy by─ç pokorni. Wiemy, ┼╝e by wdro┼╝y─ç nasz─ů wizj─Ö i skutecznie prowadzi─ç interesy plac├│wki, potrzebne jest zaanga┼╝owanie ca┼éej spo┼éeczno┼Ťci, skupionej wok├│┼é niej.

Musimy stanowi─ç wz├│r. W ko┼äcu przedstawiamy sedno warto┼Ťci montessoria┼äskich i┬ápracujemy, by zdoby─ç szacunek. Musimy efektywnie s┼éucha─ç. Z przyjemno┼Ťci─ů podejmujemy si─Ö rozwi─ůzywania problem├│w, a tak┼╝e przekazujemy nasze decyzje, w tym te trudne. Zak┼éadamy profesjonaln─ů spo┼éeczno┼Ť─ç edukacyjn─ů i zapewniamy jej warunki do funkcjonowania. Przejmujemy odpowiedzialno┼Ť─ç za innych i egzekwujemy trzymanie si─Ö wytycznych. Ale musimy si─Ö te┼╝ przyznawa─ç do b┼é─Öd├│w i dostosowywa─ç do innych1.

 

Jednak przede wszystkim nieustaj─ůco si─Ö uczymy. Bo jak┼╝e inaczej by┼Ťmy wiedzieli, ┼╝e robimy wszystko prawid┼éowo?┬áOto program, w kt├│rym prezentuj─Ö najlepsze metody praktyczne, by wszystko sz┼éo dobrze:

  1. Hurra! Co nam si─Ö naprawd─Ö udaje?
  2. Ocena stosowanych praktyk. Sk─ůd mam wiedzie─ç, ┼╝e s─ů skuteczne?
  3. Stawianie czo┼éa problemom, podejmowanie trudnych decyzji, ocenianie mo┼╝liwo┼Ťci. Co sprawia, ┼╝e te kwestie staj─ů si─Ö pilne?
  4. Rozwijanie wizji, podstawowych warto┼Ťci i si┼éy ÔÇô do czego powinni┼Ťmy d─ů┼╝y─ç?
  5. Wyzwania i codzienna praca ÔÇô jak powiniene┼Ť:
    • u┼Ťwiadamia─ç spo┼éeczno┼Ťci, co oznacza bycie szko┼é─ů montessoria┼äsk─ů;
    • anga┼╝owa─ç i utrzyma─ç w plac├│wce rodzic├│w i dzieci;
    • zagwarantowa─ç, by twoja szko┼éa by┼éa prawdziwie montessoria┼äska;
    • wprowadza─ç sp├│jny program nauczania Montessori;
    • ocenia─ç nauk─Ö i rozw├│j uczni├│w i przekazywa─ç im informacje na ten temat;
    • kierowa─ç si─Ö podstawowymi warto┼Ťciami montessoria┼äskimi w podejmowaniu decyzji;
    • zarz─ůdza─ç nauczycielami, personelem, rodzicami i dzie─çmi i przejmowa─ç za nich odpowiedzialno┼Ť─ç;
    • rozwi─ůzywa─ç typowe problemy i podejmowa─ç trudne decyzje;
    • ulepsza─ç szkolne ┼Ťrodowisko;
    • opiekowa─ç si─Ö nauczycielami i personelem i pobudza─ç ich do rozwoju zawodowego;
    • zaanga┼╝owa─ç si─Ö w od┼Ťwie┼╝enie w┼éasnych umiej─Ötno┼Ťci zawodowych i rozw├│j osobisty.

 

 

Informacje o prowadz─ůcym warsztaty:

 

Dr Paul Epstein┬ápracuje jako administrator, nauczyciel, badacz, konsultant, mi─Ödzynarodowy wyk┼éadowca i autor w dziedzinie edukacji Montessori. Zdoby┼é do┼Ťwiadczenie w zarz─ůdzaniu, b─Öd─ůc dyrektorem szko┼éy, kieruj─ůc programami kszta┼écenia nauczycieli, koordynuj─ůc program nauczania w publicznych szko┼éach profilowanych. By┼é nauczycielem Montessori na wszystkich poziomach edukacji: przedszkolnym, podstawowym, ┼Ťrednim i wy┼╝szym. Jego ostatnia publikacja to:┬áAn ObserverÔÇÖs Notebook: Learning from Children with the Observation C.O.R.E.┬á(wydanie polskie:┬áZ notatek pedagoga Montessori. Poradnik, Krak├│w 2014). Jest tak┼╝e wsp├│┼éautorem┬áThe Montessori Way┬á(Droga Montessori) ÔÇô kompleksowej pracy o metodzie Montessori.

1 D. Meador, What makes a school administrator an effective leader?, http://teaching.about.com/od/admin/a/What-Makes-A-School-Administrator-An-Effective-School-Leader.htm (dostęp: 16.08.2015).

Dost─Öpne warsztaty

Warsztaty zako┼äczone z mo┼╝liwo┼Ťci─ů ods┼éuchania

 
 
Warsztaty archiwalne

Kontakt

Adres

Polski Instytut Montessori Sp. z o.o. sp.k.
Lwowska 11 lok. 3
00-660 Warszawa

Dane rejestrowe

NIP: 7010691009
KRS: 0000678363

Numer konta

61 1090 1883 0000 0001 3472 7330
Santander Bank Polska S.A.

Formularz kontaktowy