2018 Konferencja regionalna w Krakowie

Polska Rada Montessori, Polski Instytut Montessori oraz Społeczna Akademia Nauk w Krakowie
serdecznie zapraszaj─ů opiekun├│w dzieci najm┼éodszych, nauczycieli edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej, rodzic├│w, edukator├│w domowych oraz wszystkich ch─Ötnych, kt├│rzy pragn─ů pozna─ç program Marii Montessori. Pedagogika Motnessori pozwala dzieciom do┼Ťwiadcza─ç rado┼Ťci z uczenia si─Ö, wspieraj─ůc jednocze┼Ťnie ich rozw├│j i poczucie w┼éasnej warto┼Ťci, przygotowuj─ůc je do doros┼éo┼Ťci i┬áwyrabiaj─ůc umiej─Ötno┼Ť─ç podejmowania decyzji.

Celem seminarium jest prezentacja za┼éo┼╝e┼ä Marii Montessori we wsp├│┼éczesnej praktyce edukacyjnej w ┼╝┼éobku, przedszkolu oraz szkole podstawowej. Podczas seminarium wyst─ůpi┬áRay McClure┬áÔÇô nauczyciel edukacji Montessori oraz instruktor program├│w szkoleniowych Montessori w Stanach Zjednoczonych. Warsztaty i wyk┼éady b─Öd─ů t┼éumaczone konsekutywnie.

Do dyskusji zaprosili┼Ťmy osoby, kt├│re maj─ů wieloletnie do┼Ťwiadczenie w pracy t─ů metod─ů z r├│┼╝nymi grupami wiekowymi.

Termin: 11 stycznia 2018

Miejsce: Społeczna Akademia Nauk, ul. Smoleńsk 14, 31-112 Kraków

Cena: 100 zł dla indywidualnych członków Polskiej Rady Montessori (zobacz, jak zapisać się do Rady)

150 zł dla pozostałych osób

Zapisy prowadzi Polska Rada Montessori:

Program konferencji:

8.00-9.00 – rejestracja
9.00-9.15 – powitanie – Joanna Maghen
9.15-10.30 – wyk┼éad: Ray McClure,┬áOstatnie badania naukowe m├│wi─ůce o metodzie Montessori
10.30-11.00 – przerwa kawowa
11.00-12.30 – warsztaty I i II
12.30-13.30 – przerwa obiadowa (obiad we w┼éasnym zakresie)
13.30-15.00 – warsztaty III i IV
15.00-15.30 – przerwa kawowa
15.30-17.00 – Ray McClure,┬áGaw─Ödy montessoria┼äskie przy ┼Ťwiecach

Warsztat 1
Agnieszka Krawczyk, Czym jest żłobek Montessori
Warunkiem prawid┼éowego rozwoju i podejmowania przez dziecko wszelakich aktywno┼Ťci jest przebywanie w odpowiednio dostosowanym, bogatym w rozwojowe bod┼║ce otoczeniu. Zdaniem Marii Montessori jest to miejsce szczeg├│lne, wyj─ůtkowe – a mianowicie jest to przestrze┼ä, w kt├│rej dokonuje si─Ö rozw├│j cz┼éowieka. Otoczenie motywuj─ůce, prowokuj─ůce do rozwoju to nie przypadkowy zestaw materia┼é├│w, element├│w czy zabawek. To przestrze┼ä wype┼éniona pomocami zach─Öcaj─ůcymi dziecko do aktywno┼Ťci, samodzielnego dzia┼éania czy eksplorowania ÔÇô pomocami stworzonymi w oparciu o znajomo┼Ť─ç faz rozwojowych dziecka. Na warsztatach b─Ödzie mo┼╝na dowiedzie─ç si─Ö o zasadach tworzenia pomocy rozwojowych, zasad pracy z nimi oraz o fazach, jakie przechodzi dziecko w okresie od pierwszego do trzeciego roku ┼╝ycia.

Warsztat 2
Ray McClure, Joanna Maghen,┬áAutonomia dziecka – czy dziecko mo┼╝e nie chcie─ç si─Ö nie uczy─ç?
Dzieci w plac├│wkach Montessori s─ů motywowane do pracy przez motywacj─Ö wewn─Ötrzn─ů. Jakie s─ů warunki jej wyst─ůpienia? Warsztat odpowie na pytanie, co robi─ç, a czego nie wolno robi─ç w klasie szkolnej.

Warsztat 3
Ray McClure, Co zrobić, by dzieci kochały pisać wypracowania
Umiej─Ötno┼Ť─ç pos┼éugiwania si─Ö sprawnie j─Özykiem jest niezb─Ödn─ů umiej─Ötno┼Ťci─ů dzieci w wieku szkolnym. Na warsztatach przedstawimy, jak j─ů wykszta┼éci─ç w najbardziej efektywny spos├│b.

Warsztat 4
Joanna Maghen, Justyna Kiper, Praca z dzieckiem starszym w przedszkolu
Cz─Östo dzieci starsze w grupie przedszkolnej sprawiaj─ů problemy wychowawcze. To nie dzieci si─Ö zmieni┼éy, lecz nauczyciele nie zawsze rozumiej─ů potrzeb─Ö zmiany tych dzieci. Na warsztatach powiemy o przyczynach tej sytuacji, jak i przedstawimy prace nad projektami dla tych dzieci.

Gaw─Ödy montessoria┼äskie przy ┼Ťwiecach
Ray McClure
Ten warsztat skupi si─Ö na opowie┼Ťciach, jakie tradycja Montessori przekazuje z pokolenia na pokolenie. Przedstawimy historie (nie b─Öd─ů to Wielkie Lekcje) odpowiednie tak dla dziecka starszego, jak m┼éodszego.

Prowadz─ůcy:

Ray McClure

Wieloletni nauczyciel edukacji Montessori, pocz─ůtkowo w przedszkolu, nast─Öpnie w starszych klasach szko┼éy podstawowej. Instruktor program├│w szkoleniowych (The Center for Guided Montessori Studies ÔÇô Centrum Bada┼ä nad Pedagogik─ů Montessori, i The Center for Montessori Teacher Education of North Carolina ÔÇô Centrum Kszta┼écenia Nauczycieli Montessori w Karolinie P├│┼énocnej) w Stanach Zjednoczonych.

Joanna Maghen

Do┼Ťwiadczona instruktorka z wieloletni─ů praktyk─ů w mi─Ödzynarodowych instytucjach montessoria┼äskich. Rodzic i nauczyciel montessoria┼äski, a tak┼╝e trener kurs├│w wczesnej edukacji Montessori oraz kurs├│w szkolnych Montessori. Posiada dyplom nauczyciela Montessori (dzieci od 3 do 6 lat) wydany przez Montessori-Partnership UK oraz dyplom nauczyciela Montessori (dzieci od 6 do 9 lat) wydany przez Canadian Montessori Teacher Education Institute Elementary. Za┼éo┼╝ycielka i dyrektor Polskiego Instytutu Montessori.

Agnieszka Krawczyk

Z wykszta┼écenia i zami┼éowania nauczycielka Montessori. Od 9 lat pracuje w krakowskim ┼╝┼éobku montessoria┼äskim. W 2015 r. otrzyma┼éa Dyplom Nauczyciela Montessori w zakresie edukacji dzieci w wieku 0-3 lata wystawiony przez Polski┬á Instytut Montessori (Montessori Infant and Toddler Teacher Diploma). Na co dzie┼ä, opr├│cz pracy z dzie─çmi, pomaga i podpowiada rodzicom, jak wspiera─ç i rozumie─ç ich dzieci przechodz─ůce przez r├│┼╝ne rozwojowe wyzwania. Prowadzi r├│wnie┼╝ szkolenia nowych pracownik├│w.

Justyna Kiper

Nauczyciel w przedszkolu Montessori od 5 lat, od 2 lat instruktor w Polskim Instytucie Montessori. Od wrze┼Ťnia pe┼éni funkcj─Ö dyrektora metodycznego w przedszkolu Montessori House w Krakowie. Uko┼äczy┼éa tak┼╝e kursy NVC.

Kontakt

Adres

Polski Instytut Montessori Sp. z o.o. sp.k.
Lwowska 11 lok. 3
00-660 Warszawa

Dane rejestrowe

NIP: 7010691009
KRS: 0000678363

Numer konta

61 1090 1883 0000 0001 3472 7330
Santander Bank Polska S.A.

Formularz kontaktowy